neděle 27. března 2011

Renovace malé skříňky

Koupila jsem ji loni v listopadu na sběratelském setkání. Její renovaci jsem odložila na dobu, kdy už bude trochu tepleji a tak bude nový nátěr na sluníčku schnout rychleji. Dnešek se stal tím dnem přerodu.

Mini skříněčka byla pokryta tlustou vrstvou husté barvy, která dělala na povrchu dřeva nehezkou krustu a místy i bubliny a jejich důsledkem byly prasklinky. Proto šel lak dolů. Pod šedou barvou mě čekala jasně modrá, krémová a nejspodnější lesklý hnědý lak.



Při práci se skříňkou mě potkalo zajímavé překvapení - dřevo velmi silně vonělo kadidlem. Vrtá mi hlavou proč to..? Voní to materiál ze kterého je skříňka vyrobena- tůjové dřevo nebo tato skříňka stála někde v kostele? Jediné, co o tomto zajímavém kousku vím, je to, že byl vyroben asi před sto lety..


Takže skříňka dostala dva nátěry latexu, vnitřek šuplátek jsem nechala tak, jak byla - holá.
A po konzultaci s Jaromilkou jsem vytvořila fialkové zátiší.











Přeji vám krásný zbytek nedělního blues..

2 komentáře:

  1. NO, VIDÍŠ, JAK JSI ŠIKOVNÁ DĚFČICA !
    Dyť už je z tebe profík :D, máš to barevně vymazlenýýý.....

    Byla ta skříňka jak tříbarevná kočka, ale teď je jak nová !

    J.

    OdpovědětVymazat