pondělí 4. března 2013

Umělecké počiny v mém pokoji



Během včerejšího slunečného dopoledne jsem se rozhodla, že se s vámi podělím o obrázky a příběhy dekorací, které žijí v mém pokoji. Každá z nich se zrodila jinak, vždy nahodile, bez větších příprav či promyšleností. Všechny mají ale stejný jmenovatel, a to, že jej obrubují jednoduché rámy z Ikea.


Pracovní stůl
Zde má své místo čtvercový bílý rám, který se pyšní jednou z mých koláží z čínských známek. Koláž ptáků vznikala asi dva roky, během nichž jsem kolektivizovala známky z dopisů, jež chodily mému kolegovi z Číny. O první obálku jsem sympatického Michala poprosila, další mi už přinášel sám.
Poblíž rámu jistě vidíte takové vši. Nejsou by drobty nebo nepořádek, ale jeden kondenzátor, dva tranzistory a jeden modulátor, které čekají na své brášky, se kterými časem vytvoří nějaké dekorativní dílko.






Komoda
Na ní se vyskytuje hned několik mých počinů. Zaměříme se na opět čtvercový rám z Ikea, tentokrát černý. V něm našlo svůj domov osm kusů dílenského nářadí. Toto nářadí našel můj kamarád na asi deseti centimetrech čtverečních, když stál u řeky. Spadl mu do trávy zapalovač, a když se pro něj sehnul, našel šroub, pak zahlédl vrut, následoval klíč od vrtačky, atd. atd. Náš úžas a pobavení nejdou popsat! Součástky jsem si pohotově nasypala do kabelky; on člověk pod vlivem vína dělá různé věci; a ráno jsem se nestačila divit. V kabelce jsem měla mimo hromady součástek i drn trávy s několika mravenci a jednou malou žížalou.
Součástky jsem obrousila smirkovým papírem a natřela barvou. Původně jsem chtěla použít černý nátěr, ale v dílně jsem našla jen hnědý odstín. Vystavené kusy tedy vypadají jako rezivé, což může být považováno za záměr.
Do výstavky jsem nezařadila dva šroubovací uzávěry hlavice od sprchy, které mě svým tvarem nezaujaly. (Byly to prostě jen dva kroužky.)
P.S. Jsem si vědoma toho, že horní linie mohla být trochu výš.


Druhý noční stolek
Na nočním stolku, který je dále od postele, se vyjímá světlý meruňkový rám, ve kterém jsem si vystavila nějakou reklamu ze starého magazínu; myslím, že z katalogu nábytku. Zaujalo mě na něm použití tří barev a různých velikostí písma. Upřímně řečeno, nevím, co tam je napsáno. Německy ani francouzsky neumím tak dobře. Přeložím jen, že tam dole je zmínka o srdci.
Kohout opodál je výtržek z novin, který hodlám přemalovat jako akvarel.




Polička
Poslední zajímavý exemplář, který mi zdobí pokoj, jsou černé tanga kalhotky, které jsem zarámovala do většího bílého rámu. Dělala jsem úklid a bylo mi líto vyhodit tanga, která už nenosím, ale na kterých je vyšita stonkovým stehem tropická květina strelicia reginae. Výšivka je můj vlastní výtvor.
Tomuto skvostu v rámu dělají společnost dva medvídci z jedné strany a z druhé dřevěný kůň na kolečkách. (Mám ráda dřevěné koníky.)



Koláč
V sobotu jsem pekla, bez receptu, jen tak „od oka“. Myslím, že se povedl. Důkazem je to, že dnes už je sněden.


Přeji vám všem krásný začátek jara, mnoho příjemných okamžiků každý den a spoustu inspirace.

Jiřinka Mignonka.

Žádné komentáře:

Okomentovat